dimarts, 17 de febrer del 2009

Cartes del lector

A classe de català ens van ensenyar com fer cartes per enviar-les a un diari. Vam mirar diferents diaris i vam comentar les opinions que anàvem llegint. Després vam fer nosaltres la nostra pròpia carta. Mireu que quina concentració que teniem llegint el diari! i més després de les fotos podeu veure uns exemples de les cartes que vàm escriure, donant la nostra opinió, fent alguna reclamació, explicant alguna curiositat...
Podeu fer algun comentari donant la vostra opinió de les cartes!
Tants cartell per què? Si Badalona segueix igual!
La gent és bruta i llença qualsevol cosa a qualsevol lloc. I jo m’he preguntat: per què en comptes de tants cartells feu un que animi a la gent? Jo uns dono una idea: algun dia no laborable la gent està disponible i por anar a algun lloc, oi? Doncs que alguna persona que la gent conegui faci “classes de recolliment” per mantenir Badalona neta. A la gent li agrada veure i ser com els famosos, llavors no hi haurà problemes. Encara que sigui una proposta d’una nena de 5è de primària aquesta proposta aniria molt bé per motivar a la gent a mantenir neta Badalona.
Aida Campozo

Brutícia al mar
L’any passat vaig anar a una platja de Granada. Quan vaig arribar, el meu cosí i jo ens vam posar les ulleres de capbussar i ens vam ficar a l’aigua. A poc a poc vaig veure una aleta de peix mort. Vaig continuar i vaig veure una pell de plàtan. Més tard, després de menjar, vaig mirar la superfície del mar, estava bruníssima. Em vaig recordar la gent que tira maquillatge pel vàter, oli per la fregadora... Per molt que la gent se li digui que no embruti, ells embruten.
Oscar Robledo

No l’abandonis
L’altre dia vaig veure a les notícies que un home va deixar un gos abandonat i que l’estaven maltractant. Estic farta! Estic farta de que l’abandonin o que el maltractin. Jo crec que la gent no pensa que són éssers vius i que si no vols tenir animals o després de haver-ho comprat no el vols, no el maltractis ni l’abandonis, sinó que el pots donar o vendre’l. Jo crec que hi ha moltes solucions que no l’abandonament.
Alba Cobo

No hi ha públic!
Fa uns dies l’equip femení del barri està desanimat, perquè no tenen públic i jo estic fart d’animar jo sol. L’equip femení vol que hi hagi públic perquè si perd aquest dos últims partit baixarà de categoria i això li farà molt de mal. Demano que hi hagi públic per favor.
Alex López

No al tancament
L’altre dia van fer un avís que deia que tancarien la biblioteca del barri. No veig just, que ens quedem sense un servei públic que ens ofereix tant com per poder buscar informació per internet, com per enciclopèdies i la lectura. És estrany que ens la treguin així com així. El barri està disconforme amb el tancament. Si s’ha de tancar ens han de donar al meny una raó, i sí no la donen haurà una manifestació. Molta gent no pot treballar perquè no té internet i als nens els costa buscar informació per a l’escola. Això seria anar cap endarrere en comptes d’ endavant.
Maria Cerro

Els dimecres de l’escola
Els dimecres tots el coneixem, és el dia de la fruita. Tots els dimecres els professors miren que no tirem pells de plàtan, mandarina... Però tot i així continuem. Els de primer, segon, tercer, quart no paren de tirar pells i culpar als més grans: cinquè i sisè. Jo em queixo de que hem de cuidar l’escola i el medi on anem cada setmana. Però també, tot això és culpa dels grans perquè no vam donar bon exemple
Aaron Sánchez

Carteres que pesen
M’agradaria que no haguessin tants llibres i llibretes perquè quan ens posen molts deures persa molt la cartera i després ens fa mal l’esquena o el braç en altres casos. Podríem treballar més amb ordinador al col·legi i a casa o també un dossier de fitxes que fos el llibre. Una vegada havien molts deures per divendres i tota la cartera plena de llibre i carregat com una mula. Així no hi ha manera de que no em faci mal l’esquena i de gran encara em farà més mal.
Roberto Garcia

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola sóc la Maria de 5è-B i estic a l'aula d'informàtica veient el blog i les cartes estan molt bé i el roberto està molt graciós a l'ultima foto.

Anònim ha dit...

volia fer una carta a lector marta on la poso derek algu mo diu

Anònim ha dit...

Derek, aixó no l'ha penjat la marta al blog i es un exercici de català que hem fet. no el penjem nosaltres. s'ho hauràs de dir a la Marta.

Maria 5è-B